LOADING

Type to search

מאמרים

אין הבדל בין כרזות אנטישמיות מלפני שנים רבות לבין ציוצים גזעניים בטוויטר כיום

Share
מקור: afaqs

קמפיין פרסום זה אשר נערך לאחרונה על ידי הארגון הצרפתי Licra (ראשי תיבות של “הליגה הבינלאומית נגד גזענות ואנטישמיות, International League against Racism and Antisemitism) שמה כמטרה להביא לשינוי בחוקי המדינה ולגנות גזענות באינטרנט. קמפיין “Post Racism” גובש על ידי חברת הפרסום Publicis Group לצורך הרצתו בשטח צרפת.

כחלק מהקמפיין, פותחה מערכת בינה מלאכותית (AI) לאיתור ציוצים גזעניים ואנטישמיים באתר טוויטר, אשר מוצבים לצורך השוואה כנגד כרזות מהעבר המעבירות מסר דומה.

הרעיון הוא להוציא אל האור את העובדה שהן הציוצים המתפרסמים כיום בטוויטר וכן הכרזות מהעבר (נאמר, משנת 1944) אינם שונים – שניהם נושאים מסרים של שנאה, זעם ושליליות.

 

 

  

  

Licra digital ads  Click to enlarge

העזרים החזותיים של קמפיין צרפתי זה מורכבים ממסרים שפורסמו בכרזות לפני שנים רבות בשילוב ציוצים שפורסמו באתר טוויטר בימינו. כרזות ממוזגות אלה מלוות בקו האומר: “כרזה משנת 1944. כרזה משנת 2019. גזענות ממשיכה להתפרסם”.

לזיהוי מקסימום מסרים שנאה, כרזות התעמולה נאספו ממוזיאונים דוגמת המוזיאון לאמנות יהודית והיסטוריה יהודית, הספרייה הלאומית של צרפת והארכיונים הלאומיים.

“פרסומים גזעניים ואנטישמיים הופיעו עוד ועוד ברחובות וברשתות החברתיות. אך באינטרנט, דברי שנאה אלה משותפים כשהם פטורים מכל ענישה במרחב הווירטואלי, עקב חוק צרפתית מיושן ובלתי-מתאים. האתרים המארחים אינם מודעים לאחריותם, והמשתמשים, תחת תנאי של אנונימיות, מרגישים כפטורים מכל ענישה ושבלתי-אפשרי לגעת בהם כאשר הם משתפים את דברי השנאה שלהם”, נאמר בהודעה משותפת לעיתונות של ארגון Licra וחברת הפרסום Publicis Groupe.