LOADING

Type to search

ארצות הברית מאבק באנטישמיות

תושבי אזור בוסטון הגישו תביעה נגד תופעות של אנטישמיות לכאורה בתכנית הלימודים בבתי הספר במחוז

Share
מקור: jns

ב -12 במארס 2019, משלמי המיסים של ניוטון הגישו תביעה בבית המשפט העליון של מידלסקס נגד הנהלת בית הספר ניוטון, מנהל בית הספר דוד פליישמן, מנהלי בית ספר התיכון ניוטון, וכמה מורים להיסטוריה. התובעים מבקשים מבית המשפט להוציא צו שיכריח את מנהלי בתי הספר בניוטון להפסיק את האינדוקרינציה של האנטישמיות, חוסר הסובלנות כלפי ישראל ודוגמות דתיות אסלמיות בתלמידי בית הספר כחלק מתוכנית הלימודים של בתי הספר התיכוניים. תביעה זו הייתה הכרחית כי הפיקוח לא מוכן לבדוק את המורים או את תכנית הלימודים שנלמדת בכיתות. משלמי המסים טוענים כי בתי הספר הציבוריים בניוטון (NPS) נכשלו במתכוון בציות לחוקה בדבר שיוויון זכויות של מסצ’וסטס, חוק הסטודנטים נגד אפליה במסצ’וסטס, ואת תקנות זכויות האזרח המחייבות בתי ספר לעודד כבוד לזכויות האדם והאזרח ללא הבדל גזע, זהות, דת, צבע עור, מין ומוצא אתני.

התביעה המשפטית הכוללת 469 עמודים, הזמינה כאן, מפרטת את ההיסטוריה של המאמצים המתשמכים של תושבי ניוטון לקבל כתובות NPS ולתקן את חומרי ההוראה הפגומים. התובעים ופרקליטיהם קיבלו כמות עצומה של תיעוד ממנכ”ל ארגון “אמריקאים למען סובלנות ושלום” (APT), אליה פיאוקטיסטוס, אשר החקירה שלו היוותה את הבסיס לפעילות שלהם.

“בחיפוש אחר מקורות הקנאות והאנטישמית בתוכנית הלימודים של ניוטון, מצאנו תפוחים רקובים בין המורים שמלמדים ורואים את תפקידם כאישור לקדם את סדר היום הפוליטי האישי שלהם”, אומר פיאוקטיסטוס. “אנחנו גם רואים דפוס משותף אצל המורים הללו – רובם, אם לא כולם, לקחו קורסים לפיתוח מקצועי שפותח עם מימון זר על ידי ממשלות קטאר וסעודיה.”

“המורים להיסטוריה של ניוטון ומנהלי בתי הספר כנראה חושבים שהחוקים נגד אפליה אינם חלים עליהם, או שחוקים אלה אינם אמורים להגן על התלמידים היהודים והישראלים”, אמר נשיא ה- APT, צ’רלס ג’ייקובס. “אין חופש אקדמי לשטוף את מוחם של סטודנטים עם היסטוריה מזויפת ותעמולה פרו-ערבית או אנטישמית, שכיום היא נפוצה מדי בשמאל באמריקה”.

הראיות המתוארות בתלונה מראות כיצד מורים בניוטון מלמדים שיהודים ונוצרים בכוונה זייפו את כתבי הקודש שלהם כדי לסתור את הקוראן המוסלמי; שלציונות יש “קשר מועט” עם ההיסטוריה היהודית ב”פלסטין”, שהיהודים ניצלו את השואה כדי לזכות באהדה על חשבון “מצוקה ערבית”, וכי הישראלים מתייחסים לפלסטינים כמו שהנאצים התייחסו ליהודים . לאחר שלימדו את כל אלה, התלמידים נשאלים אם צריכה להיות מדינה אחת או שתי מדינות כפיתורן לסכסוך הישראלי-ערבי.

קארן הורביץ, עורכת הדין של משלמי המסים, אמרה כי לקוחותיה אינם מבקשים פיצוי כספי, למרות שהנתבעים עשו נזק בלתי ישוער במשך שנים כשהם לימדו את התלמידים חומרים נגד ישראל והיהודים. “זה סוג ההוראה שמוביל לאנטישמיות – וזה באמת מה שקרה. משלמי המסים מבקשים רק מ- NPS לבצע את חובותיהם ולציית לחוק, ולדאוג לכך שתכנית הלימודים שלהם תעודד לכבוד עבור כל בני האדם. החינוך צריך להתבסס על עובדות, לא על סטריאוטיפים ותעמולה”.