LOADING

Type to search

מאבק באנטישמיות

רשת שידור בשפה הספרדית הממומנת על ידי ארה”ב מפטרת עובדים לאחר דיווח שבו כונה ג’ורג’ סורוס “היהודי המולטי-מיליונר”

Share
מקור: JTA

לפחות שמונה אנשי צוות של חברת מדיה המשרדת בקובה וממומנת על ידי הממשלה האמריקנית, פוטרו על שידור קטע שכינה את ג’ורג’ סורוס (George Soros) “יהודי מולטי-מיליונר” שהיה “אדריכל הקריסה הפיננסית של 2008. “

הדיווח בן שלושת החלקים ברשת הרדיו והטלוויזיה Marti שמשרדת חדשות לקובה לשם קידום האינטרסים של מדיניות החוץ האמריקנית, כינה עוד את סורוס “מיליארדר שמאלני ממוצא הונגרי-יהודי” ו”יהודי לא דתי בעל מוסר גמיש “. הוא נתן במה לתיאוריות קונספירציה ימנית קיצונית לגביו של זה האחרון.

השידור המקורי שודר במאי. הוא זה זכה לתהודה בסוף אוקטובר, כאשר בלוג על נושאים הקשורים לקובה, The Cuban Triangle, העלה שאלות על השידור לאחר ש-Soros קיבל איום על פצצה.

הפיטורים מגיעים לאחר חקירה של חודשים ארוכים על ידי משרד השידור הקובני, אשר מפקח על תחנות השידור של רשת Marti. המשרד נמצא בסמכות השיפוט של הסוכנות האמריקאית של Global Media, או USAGM.

John Lansing, מנהלה של USAGM, פרסם הודעה ביום רביעי לפיה מעולם לא היה לשדר את הדיווח.

הדיווח היה “קטע וידאו אנטישמי מובהק על George Soros, שהיה פוגעני ביותר ואינו מתיישב עם הסטנדרטים והמוסר המקצועיים שלנו. OCB לא הייתה אמורה לשדר את זה “, אמר Lansing בהצהרה.

סורוס , ניצול שואה ופילנתרופ העניק מימון לסוגיות ליברליות ופרו- דמוקרטיות, היווה תכופות יעד לתקיפה מצד הימין הקיצוני בארה”ב ומחוצה לה, שלעיתים קרובות משמיע השמצות אנטישמיות כדי להגזים את טווח השפעתו של סורוס על פוליטיקה ונושאים כלכליים.