LOADING

Type to search

מאבק באנטישמיות מאמרים

איך לבקר את ישראל בלי להיות אנטישמי

Share
מקור: honestreporting

מאת Emanuel Miller ו- Shoshanna Keats Jaskoll

בשנים האחרונות, יהודים מצאו את עצמם בליבם של דיונים פוליטיים בארצות הברית ובבריטניה, לרוב בנוגע לישראל ולקשריהם של יהודים עם ישראל.

בעוד הביקורת על ישראל ועל התמיכה בישראל אינה אנטישמית מטבעה, חלק גדול ממנה חוצה את קו ההגינות ואת גבולות האנטישמיות. אולם, כאשר מצביעים על כך, מואשמים היהודים לעתים קרובות בכך שהם “משחקים בקלף האנטישמיות”. דבר זה מערער את היכולת לעשות הפרדה בין ביקורת לגיטימית והשמצה שאינה לגיטמית כלל. בהיעדר הגדרה אוניברסלית אחת מקובלת לאנטישמיות, יתכן שרשימה זאת של פריטים תסייע בידיהם של אותם אלו שמעוניינים לבקר את ישראל בלי שיפלו שבי למליצות ולבדיות אנטישמיות.

  • ישראל וישראלים אכן קיימים

ישראל אינה מודל תיאורטי; יש אנשים אמתיים המעורבים. רבים מאתנו רוצים נואשות בשלום ובביטחון. לא משנה מה אנחנו אומרים או מאמינים, זכויות האדם שלנו אינן מותנות. אנחנו לא רעיון מופשט, לא מציעים להעמיד אלפי או מיליוני חיים ממשיים של בני אדם בסיכון.

  • היהודים וישראל אינם זהים

ליהודים יש מגוון רחב של דעות, ויהודים רבים ברחבי העולם אינם מודעים באמת למה שמתרחש בישראל. אם אין לתקוף יחידים או קתולים באופן גורף בשל פעולות או עמדות של הוותיקן, ואם רוב האנשים מסכימים כי אין להאשים את כלל המוסלמים בטרור, וודאי שאין לערבב בין היהודים לישראל. אל תאשים את “היהודים” במדיניות הישראלית שאינך מצדד בה.

  • ביקורת על מדיניות ספציפית

טענות עמומות בדבר שליטה או רוע של ישראל מזכירות טענות מעורפלות שעלו מאות בשנים בדבר שליטה ומרמה של יהודים. בשני המקרים מדובר בהשמצה המציבה יהודים וישראלים במגננה נגד תביעות מזיקות שקשה לעמוד מולן. אם אתה רוצה לבקר את ישראל בכנות, היצמד לנושאים ולמעשים ספציפיים.

  • נסו להבין את המדיניות הישראלית

אם יש לך בעיה עם המדיניות הישראלית, קח את הזמן להבין את טיבה והסיבה לכך שיושמה. לדוגמה, גדר ההפרדה של ישראל. איפה זה? למה היא הוצבה שם? אילו תהליכים משפטיים היא עברה? מה היו התוצאות בשני הצדדים?

  • דברו ממקום של ידע, דיוק והקשר

בין אם מדובר בישראל או נושא אחר, אתה אף פעם לא צריך להתווכח כאשר אינך מכיר את היסודות. קח רגע להתבונן על המתרחש, לבחון נקודות מבט שונות, ולוודא שאתה מקבל עובדות נכונות. בדוק את ההיסטוריה – היא לעיתים רחוקות חד צדדית. כאשר אתה מדבר מבורות אתה עושה טעויות ודברים נראים פשוטים מדי.

  • פעלו על מנת להשיג פתרונות, לא לשם השמדת ישראל

אם אתם מבקשים להימנע מטענות על היותכם אנטישמיים, הימנעו מלתמוך בהשמדתה של המדינה שבה אוכלוסיית היהודים הגדולה ביותר בעולם. (ראו טיפ # 1.) קבעו אם המילים שלכם מזינות את האשמה המתמדת של ישראל או טענות בלתי סבירות על כך שישראלים צריכים לסכן את עצמם, או אם הן מסייעות לקדם את הדרך לשלום על ידי מתן פתרונות צודקים והנחלת שינויים מציאותיים.

  • הכירו בכך שהסכסוך אינו חד-צדדי

שום דבר אינו שחור ולבן. לדמיין צד אחד כרוע בהיגמלותו והשני כקורבנות חסרי אונים הוא פשטני ולא מועיל. ישראלים ופלסטינים כאחד חוו כאב. שניהם רוצים הגדרה עצמית. הרדיפה אחר שלום וביטחון עבור פלסטינים לא צריכה לשלול את אלו מהישראלים. גם אם אינכם מאמינים שהישראלים אחראים למצב, להעמיד פנים כאילו לישראלים אין דאגות וחששות לגיטימיים היא הכחשה של המציאות ותיאור של הישראלים כמחרחרי מלחמה, דבר המזין את המאמצים להשמיד את ישראל.

  • הימנעו מדימויים אנטישמיים כאשר אתם מדברים על ישראל או על יהודים

מילים כגון היפנוזה, קבלה, כסף יהודי, גלובליסטים ורבות אחרים שימשו להכפשת יהודים. הימנע מהם. אם, למשל, אתה רוצה לדבר על ההשפעה היהודית על הפוליטיקה באמצעות ארגונים כמו איפא”ק, בחון היטב את השימוש שלך בשפה ושקול כמה עוצמה יש לאיפא”ק במציאות בהשוואה לארגונים אחרים  (רמז: “הכסף היהודי” של איפא”ק הוא רק השדולה הפרו-ישראלית השנייה בגודלה באמריקה. הגדולה ביותר היא למעשה CUFI, ארגון נוצרי).

  • אל תאשים את ישראל בתחלואי העולם

אם אתה מתפתה להאשים את ישראל בתחלואי העולם, אתה מציג לא רק חוסר ידע בענייני העולם, אלא אנטישמיות מוכחת. תיאור ישראל כאחראית לכל הרע בעולם לא מהווה מקור לדיון פתוח ובונה.

לסיכום, קל לבקר את ישראל בלי להיות אנטישמי. התמקדו  במדיניות. התחייבו לדיוק. הכלילו הקשר. הימנעו מדקלומים שטחיים.. אם זה קשה לכם מדי, יתכן שהנכם באמת אנטישמיים.