LOADING

Type to search

דו״חות שנתיים

דו”ח INACH שנתי – 2017-2018

Share
מקור: inach

דוח זה צולל לתוך איסוף הנתונים של INACH וחבריה בשנה האחרונה, אשר בתורו מוביל לגילוי מגמות בתחום השנאה האינטרנטית. להלן הפירוט:

  • ארבעת סוגי השנאה העיקריים הם: גזענות העומדת על 21.26%, ירידה קלה מה – 22.19% של שנה שעברה, אנטישמיות עם 19.99%, ירידה קלה מ -21.38%, שנאה אנטי-מוסלמית (כלומר איסלאמופוביה) עם 16.37%, ירידה קלה מ- 17.98% אשתקד ולבסוף שנאה נגד פליטים עם ירידה רחבה יותר, מ-  15.18% אשתקד ל- 11.30%.
  • ארבעת סוגי השנאה הנמצאים במקומות האחרונים (שאף אחד מהם אינו מגיע ל -10% מכלל סוגי השנאה) הם: שנאת זרים (6.96%), עלייה קלה מ -5.85% בשנה שעברה, גזענות אנטי-ערבית (7.15%), עלייה קלה מ- -5.23 אשתקד, הומופוביה (3.28%) שיעור כמעט זהה לזה של אשתקד (3.08%) ושנאה נגד צוענים (1.39%) שנשאר כמעט ללא שינוי לעומת  1.46% בשנה שעברה.
  • לגבי פלטפורמות האינטרנט, היחס שלהם ירד מעט לעומת השנה הקודמת, כלומר כיום פחות מ- 75% מכלל התלונות שנרשמו על פלטפורמות אינטרנט 1.0 על ידי השותפים שלנו, נרשמו באתרי אינטרנט (69.26%). מיד אחריהם עומדים הפורומים (25.36%), שראו עלייה משמעותית משנה שעברה (14.92%( והבלוגים בהם נצפתה ירידה מ -9.87% ל -5.38%. משמעות הדבר היא שמכל המקרים על פלטפורמות מסוג ישן יותר, יותר מרבע נרשמו בפורומים, עלייה של 10%.
  • בכל הקשור לפלטפורמות אינטרנט 2.0, הראשונה מבין השלושה היא פייסבוק שעלתה מ- 42.39% ח- 43.98% ושמרה על המקום הראשון שלה. אך חל שינוי במקום השני – יוטיוב עברה את טוויטר שירדה מ- 24.1% ל- 17.81% בעוד יוטיוב נשארה באותה רמה (21.63% השנה ו- 21.35% בשנה שעברה).
  • לגבי חוקיותם של מקרים של שנאת סייבר, רוב מוחלט של המקרים שנרשמו נתפסו כלא חוקיים על ידי השותפים שלנו (70.86%), ירידה של 10% מהשנה שעברה (81.38%). עם זאת, כמעט 30 אחוזים מכלל דברי שנאה באינטרנט אינם נכללים בחוקים הלאומיים, הוראות בינלאומיות ומסגרת האיחוד האירופי.
  • בהתייחס לשיעורי ההסרה, בשנים 2016-2017 הסירו אתרי האינטרנט 52.36% מהתוכן. המספר הזה השתפר מעט השנה, עם שיעור הסרה של כמעט 58%. השינוי הגדול ביותר שנצפה היה לגבי בלוגים ופורומים. אלה הסירו 56.86% ו – 23.64% בהתאמה בשנה האחרונה. השנה הפורומים הסירו 71%, בעוד בלוגים הסירו 21.21%. בתחום המדיה החברתית, פייסבוק הסירה 60.16%, ירידה של 5% לעומת השנה שעברה (65.05%), טוויטר הסירה רק 51.48%, ירידה משמעותית נוספת מ -59.26% אשתקד, ו- יוטיוב היה היחיד שהצליח לא רק לשמור על שיעור ההסרה המקובל למדי של 74.43%, והוא אף הצליח להעלות אותו ביותר מ -1.5% ל -76%.

דו”ח זה מאפשר ניתוח מעמיק של הסיבות וההשלכות של מגמות אלה.