26-03-2017

פוסט אנטישמי מועלה למדיה החברתית כל 83 שניות, כך קובע מחקר של WJC

מקור: WJC


הקונגרס היהודי העולמי (WJC) מצא שיותר מ -382,000 פרסומים אנטישמיים פורסמו בפלטפורמות המדיה החברתית במהלך שנת 2016 - ממוצע של יותר מ -43.6 הודעות לשעה, או פוסט אחד כל 83 שניות.

 

סקר ה- WJC, שנערך על-ידי חברת הניטור הישראלית Vigo Social Intelligence, קבע גם ש- 63% מכל התוכן האנטישמי באינטרנט ניתן למצוא בטוויטר.

 

"ידענו שהאנטישמיות באינטרנט נמצאת במגמת עלייה, אך המספרים המופיעים בדו"ח זה מעניקים לנו נתונים קונקרטיים לגבי מצבם המדאיג ביותר", אמר מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי וסגן הנשיא רוברט ר 'סינגר (Robert R. Singer). "אנו מקווים כי המחקר ישמש כקריאת השכמה לכל הפורומים באינטרנט לשמור על סטנדרטים מוסריים, להיפטר תוכן פוגע, ולהפוך את העולם הדיגיטלי למקום בטוח יותר עבור כולם."

 

מחקר ה- WJC ניתח עשרות מיליוני פוסטים ב- 20 שפות בפייסבוק, בטוויטר, ב- YouTube, ב- Instagram, בבלוגים ובפורומים אחרים. אחרי טוויטר, המספר הגבוה ביותר של הודעות אנטישמיות באינטרנט ניתן למצוא בבלוגים עם 16%. 11% מהתוכן האנטישמי באינטרנט פורסמו בפייסבוק, ואחריו אינסטאגרם עם 6%, YouTube עם 2% ו -2% בפורומים אחרים.

 

הקריטריונים המשמשים לקביעה אם העמדה אנטישמית התבססו על הגדרת הברית הבינלאומית של ארגון השואה (IHRA) במאי 2016, הקובעת כי "האנטישמיות היא תפיסה מסוימת של יהודים, אשר עשויה להתבטא בשנאה ליהודים. ביטויים רטוריים ופיזיים של אנטישמיות מכוונים כלפי יחידים יהודים או לא יהודים ו / או רכושם, כלפי מוסדות הקהילה היהודית והמתקנים הדתיים ". ניתן למצוא כאן את ההגדרה המלאה של האנטישמיות של IHRA.

 

ההודעות המתאימות זוהו באמצעות מסד נתונים של ביטויי מילים הניתנים לחיפוש ומושגים מקוונים, ולאחר מכן תורגמו לשפות מובילות ונסרקו דרך האינטרנט. מדגם מייצג נקרא וקודד על ידי האנליסטים כדי לחדד את החיפושים ולהעמיק את הניתוח האיכותי. סך של 7,600 הודעות נקראו בשפות שונות, המציין מדגם מייצג של 2 אחוזים מכלל הדיונים שנכללו בניתוח.

 

פוסטים והודעות שמבקרות את ישראל או את פעילות ישראל לא נכללו במחקר זה.

 

הדו"ח המלא וניתוח מפורט יפורסמו ב -25 באפריל, באסיפה הכללית של הקונגרס היהודי העולמי.