15-03-2017

תנועת BDS טוענת כי לה שמונה הישגים בשנת 2016 אך אלה היו בעצם כשלונות

מקור: The Tower


מאת דוד גרסטמן (David Gerstman)

 

אחת הטקטיקות המרכזיות של  תנועת ה- BDS היא להשמיע טענות שהן במקרה הטוב מוגזמות וברוב המקרים כנראה לא נכונות, על מנת לחזק את הדימוי שלהם.

 

לדוגמה, בשנת 2016 טענו המארגנים כי להקת הרוק האמריקאית "הפיקסיז" ביטלה את הופעתה בישראל בשל ההסברה שלהם. למעשה ביטלו הפיקסיז את הופעתם מסיבות ביטחוניות, ובסופו של דבר הופיעו בקונצרט בישראל בשנת 2014. הפיקסיז אפילו מתכננים לחזור לתל אביב לשתי הופעות נוספות הקיץ. שמות גדולים אחרים שהופיעו בישראל בשנים האחרונות הם: אלישה קיז, ליידי גאגא, בון ג'ובי, והרולינג סטונס.

 

מאמר באתר האינטרנט של הוועדה הלאומית הפלסטינית של BDS, ארגון התעמולה העיקרי של BDS, טוען כי הקמפיין רשם שמונה ניצחונות מרשימים נגד ישראל בשנת 2016. כצפוי, הטענות הן מטעות, מוגזמות, ולעתים שקריות לחלוטין.

 

להלן כל תביעה, ואחריה הסבר מדוע היא שקרית.

 

"(1) עוד שלוש חברות רב לאומיות נאלצו בלחץ BDS להפסיק את מעורבותם בפרויקטים ישראליים בלתי חוקיים, מה שמעיד על תחילתו של אפקט דומינו." 

אחת הדוגמאות שהובאו הייתה חברת האבטחה הבריטית G4S אשר הפסיקה את פעילותה בישראל. אבל ביולי האחרון, G4S הצהירה בפני מועצת המנהלים של ארגון הפנסיות באילינוי כי היא איננה מחבקת את החרם כנגד ישראל, אלא התחייבה לפעול שם במשך עשרות שנים ורק הפסיקה כמה פעילויות שם משיקולים כלכליים.

 

באופן כללי, מרחיבות חברות בינלאומיות את קשריהן עם ישראל. כבר בחודש שעבר הודיעו הונדה, BMW, אפל, לוקהיד-מרטין, ושנחאי תעשיית הרכב (אחד מיצרניות הרכב הגדולות בסין) כי הם ממשיכים ואף מרחיבים את הקשרים העסקיים שלהם בישראל. בנוסף, השתתפו 165 חברות ישראליות החודש בקונגרס העולמי בברצלונה, ספרד, בתערוכת הטלפונים הסלולאריים הגדולה בעולם.

 

אם קיים "אפקט דומינו", זה שחברות רבות יותר רואות את היתרון של שיתוף פעולה עם חברות ישראליות, בעיקר בתחום ההיי-טק.

 

"(2) המלחמה המשפטית של ישראל בעולם כנגד BDS ספגה מה